КАНДИДАТСТВАНЕ 2011
Вход за потребители
Акредитиран от



СТО ДНИ СЛЕД ДЕТСТВОТО / СТО ДНЕЙ ПОСЛЕ ДЕТСТВА

СССР, 1974, 94 мин
игрален, цветен
alt
alt alt alt alt alt alt

Оценете филма: Гласувай

Текущ рейтинг на филма: 1



Режисьор - Сергей Соловьов
Сценарий - Александър Александров, Сергей Соловьов
Оператор - Леонид Калашников
Музика - Исаак Шварц
В ролите - Борис Токарев, Татяна Друбич, Ирина Малишева, Юрий Агилин, Сергей Шакуров

Продукция - Mosfilm

Награди и номинации

Берлин ’75 – „Сребърна мечка”; Държавна награда на СССР ‘75


В Пионерския лагер „Горски остров” пристига скулпторът Серьожа, който посвещава в основите на изкуството пионерите. Един от тях – Митя Лопухин, получава слънчев удар и започва да гледа на съученичката си Лена по съвършено различен начин. Докато чете Лермонтов, на него му хрумва да си гипсира крака, за да придобие загадъчен вид и да привлече вниманието на любимото момиче. Речено-сторено. Това обаче няма желаният ефект. А докато Митя безответно въздиша по Лена, друго момиче въздиша тайно по него. 

Сергей Соловьов

“Докато не възникне маниакално отношение към това, което искаш да направиш, нищо няма да излезе” – казва призьорът на Берлинския и Венецианския кинофестивал Сергей Соловьов.

Той е роден на 25 август 1944 г. в Кем, Карелска област на бившия СССР. Творческият му път започва през 1969 г., веднага след завършването на Руския държавен университет по кинематография (ВГИК), в студията на Мосфилм. Тогава е и дебютът му като режисьор с филма Семейно щастие (Семейное счастье) по разкази на Чехов. Днес Сергей Соловьов е известен руски кинорежисьор, сценарист, продуцент, народен артист на Русия.

Според критиката, важна роля за забележителното му начало в киното изиграва фактът, че основен обект на внимание в творчеството на Соловьов e “нежната възраст” от 12 до 25 години. На този ярък период от човешкия живот са посветени и филмите му Сто дни след детството (1975, носител на “Сребърна мечка” за режисура на Берлинския кинофестивал), Спасител (1980, отличен с диплом на фестивала във Венеция), Наследници по права линия (1982), както и Чуждата, бялата и сипаничавата (1986, носител на Голямата награда на журито във Венеция).

От 1982 г. Сергей Соловьов е преподавател в режисьорския факултет на ВГИК. Сценариите на филмите си пише сам (понякога в съавторство), често и въз основа на големи литературни класики. Най-голяма популярност обаче му носят неговите Три песни за родината – АССА (1987 г., специалната награда на журито в Сан Себастиан), Черната роза – емблема на тъгата, червената роза – емблема на любовта (1989) и Дом под звездите (1991). През 2000 г. Сергей Соловьов снима още един от най-добрите си филми – поколенческата драма Нежна възраст. Този едновременно смешен и тъжен разказ за порастването на един младеж е отличен със “Златна роза” на Кинотавър.

 

ИЗБРАНА ФИЛМОГРАФИЯ

1972 Станционният надзирател (Станционный смотритель)
1969 Семейно щастие от филма (Семейное счастье) – новелите „От нищо нещо” и „Предложение”/ новеллы „От нечего делать” и „Предложение”
1975 Сто дни след детството (Сто дней после детства)
1980 Спасител (Спасатель)
1986 Чуждата, бялата и сипаничавата (Чужая Белая и Рябой)
1987 АССА (Асса)
1989 Черната роза – емблема на скръбта, червената роза – емблема на любовта (Чёрная роза – эмблема печали, красная роза – эмблема любви)
1994 Три сестри (Три сестры)
2000 Нежна възраст (Нежный возраст)
2009 Анна Каренина (Анна Каренина)
2009 2-АССА-2 или втората смърт на Анна Каренина (2-Асса-2, или вторая смерть Анны Карениной) 
2009 Съученици (Одноклассники)

Програма


08.03.2010

Руски културно-информационен център - 18:00;18:00;

За да пишете коментари, трябва да се логнете!


АССА

СССР, 1987, 153 мин
игрален, цветен


 
 
   
   
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация.
риза
Recording Studio Sydney