КАНДИДАТСТВАНЕ 2011
Вход за потребители
Акредитиран от



МЛЯКОТО НА СКРЪБТА / LA TETA ASUSTADA

Испания-Перу, 2008, 95 мин
Премиера за България, игрален, драма, цветен
alt
alt alt alt alt alt alt alt

Оценете филма: Гласувай

Текущ рейтинг на филма: 10



Режисьор - Клаудия Льоса
Оператор - Наташа Брир
Сценарий - Клаудия Льоса
Музика - Селма Мутал
В ролите - Магали Солиер, Сузи Санчес, Ефраин Солис, Марино Байон, Антолин Прието
Продуценти - Антонио Чавариас, Клаудия Льоса, Хосе Мария Моралес

Продукция - Oberón Cinematográfica/Vela Producciones/Wanda Visión S.A.
Световен разпространител - The Match Factory

Награди и номинации

Берлин МФФ ’09 – „Злaтна мечка” и наградата на ФИПРЕССИ; Фестивал на новото кино Монреал ’09 – най-добра актриса (Магали Солиер), награда на квебекската критика за най-добър филм; Латиноамерикански ФФ Лима ’09 – най-добра актриса (Магали Солиер), най-добър перуански филм, наградата CONACINE (Клаудия Льоса); Мексикански ФФ Гуадалахара ’09 – най-добра актриса (Магали Солиер), най-добър филм


Красивата, но затворена в себе си Фауста (Солиер) е на смъртния одър на майка си. Фауста страда от болестта, която местните наричат „изплашена гърда” (това е и буквалният превод на оригиналното заглавие на филма) – тя е наследила терзанията на майка си. Парализирана от страх, младата жена е втъкнала картоф във вагината си, за да се защити от съдбата на майка си. Единственият намек за миналото на майката на Фауста е в страховитата песен, която тя пее току преди да умре. Но музиката предоставя на Фауста възможност за бягство и помирение – тя си намира работа като прислужничка при избухливата пианистка Аида (Санчес), която харесва непресторените песни на момичето.  

С втория си филм – Млякото на скръбта, перуанката Клаудия Льоса затвърждава репутацията си на една от най-интересните режисьорки на Северна и Южна Америка.
Чрез историята на Фауста филмът разказва ненатрапчиво, но убедително за военновременните травми на много перуански жени (за които се твърди, че са ги прехвърлили и на дъщерите си чрез кърмата си).

Първоначално филмът прилича на бавно течащо, но образцово заснето етнографско изследване на живота в големия град. След време обаче разбирате, че творбата на Льоса чудесно навързва в едно форма и съдържание. Филмът така и не ни показва престъпленията срещу жените, извършени преди смяната на режима от 1990 г., но въпреки това насилието, изнасилванията и изтезанията, които те са преживели, насищат всеки кадър. Като не ги показва на екрана, Льоса набляга на факта, че това са  неописуемо отвратителни престъпления, за които днес дори не може да се говори – и въпреки че жените, които са били подложени на тях, вече са покойници, от тях все още има осезаеми последици. Също както и в първия филм на режисьорката – Мадейнуса, действителността в Перу и нежният магически реализъм на Льоса са впримчени, за да създадат ярка картина на обществото и проблемите му. Неща, които могат да ви се сторят странни във всякакъв друг контекст, тук изглеждат на мястото си.

Бойд ван Хойдж


Клаудия Льоса

Клаудия Льоса е родена през 1976 г. в Лима, но през 90-те години се мести да живее в Мадрид, Испания, където завършва Филмовата академия. В края на следването си започва да пише първия си сценарий за дебютния си филм Мадейнуса, с който печели наградата за най-добър оригинален сценарий на кинофестивала в Хавана през 2003 г. и наградата на ФИПРЕССИ на фестивала в Ротердам. Млякото на скръбта е първият перуански филм, номиниран и спечелил „Златна мечка” в Берлин.


ФИЛМОГРАФИЯ

2006 Мадейнуса (Madeinusa)
2009 50 години от („50 años de”) – 1 епизод „Традиции”
2009 Млякото на скръбта(La teta asustada)

Купи билети

Програма


20.03.2010

Дом на киното - 14:00;

19.03.2010

Дом на киното - 20:30;

За да пишете коментари, трябва да се логнете!


БЯЛАТА ЛЕНТА

Германия-Австрия-Франция-Италия, 2009, 144 мин
Премиера за България, черно-бял


ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ

Германия, 2009, 119 мин
Премиера за България, игрален, цветен


ГИГАНТ

Уругвай-Аржентина-Германия-Испания, 2009, 87 мин
Премиера за България, игрален, цветен


 
 
   
   
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация.
риза
Recording Studio Sydney